Poduzetnici
Obvezni (periodični) pregledi zaposlenika propisani su Pravilnikom o poslovima s posebnim uvjetima rada (NN 5/84) - opširnije>>

Sitemap

U Hrvatskoj i dalje vožnja sa svjetlima

U Hrvatskoj i dalje vožnja sa svjetlima



Austrijska je vlada odlučila da vozači na austrijskim cestama od početka iduće godine neće više morati danju paliti svjetla na automobilima. Austrijska vlada poziva se u toj odluci na istraživanje jednog austrijskog instituta te na zaključak da automobili s upaljenim svjetlima emitiraju više ugljičnog dioksida. Studija je, između ostalog, došla do zaključka da se sigurnost ne povećava vožnjom s upaljenim svjetlima danju. Naprotiv, u tim se uvjetima teže primjećuju vozila na dva kotača, a posebice pješaci.
U većem dijelu zapadne Europe i u Hrvatskoj obveza upaljenih svjetala za vožnju na snazi je već nekoliko godina.[br][br]
U svim zemljama gdje se na bilo koji način govorilo o tome treba li propisati obvezu vožnje sa svjetlima po danu i danas postoje različita mišljenja. Jedni upozoravaju na veću potrošnju goriva i time veće onečišćenje okoliša i povećane troškove održavanja vozila, a drugi na to da se zbog svjetla po danu bolje i brže uočavaju vozila, te se događa manje prometnih nesreća, što je nemjerljivo u odnosu na štetu zbog veće potrošnje goriva i drugih prigovora.[br][br]
Tako su u Njemačkoj stručnjaci izračunali da se zbog povećane potrošnje od samo 0,2 litre na 100 kilometara na 46 milijuna osobnih vozila emisija ugljičnog dioksida povećava za 2,8 milijuna tona, a dodatni trošak za vozače 1,6 milijardi eura, odnosno oko 35 eura po vozilu. Tom trošku treba pribrojiti i cijenu zamjene žarulja glavnih svjetala, koje traju znatno kraće nego inače, pa bi sveukupni trošak mogao biti dva, tri puta veći.
Istodobno istraživanja prometnih instituta u Nizozemskoj, Njemačkoj i Norveškoj upućuju na zaključak da dnevna svjetla imaju dobar učinak u povećanju sigurnosti prometa, osobito u sprječavanju teških prometnih nesreća. [br][br]
Na području istraživanja rezultati govore da je broj nesreća, ovisno o zemlji, za 1000 do 3000 manji, odnosno, zbog korištenja svjetala po danu broj nesreća se smanjuje od 2,5 do 7,5 posto. To je i te kako značajno kada se zna da u Europi na godinu u nesrećama na cestama pogine oko 42.000 ljudi.[br][br]
No, Hrvatska neće slijediti primjer Austrije. Kako javljaju iz MUP-a, trenutačni je prioritet izmjena Zakona o prekršajima u sklopu kojeg će se mijenjati i Zakon o sigurnosti prometa na cestama. No, kako tvrde u MUP-u, za sada nema prijedloga kojim bi se ukinula ili izmijenila odredba koja propisuje paljenje svjetla na vozilima i po danu.


Redakcija, Vjesnik - 28.11.2007

Zapocni karijeru ovdje

SURADNJA SA NAMA ZAJEDNIČKI JE
PUT DO USPJEHA!

Predlažemo Vam







Osiguranje.com.hr : Široka ponuda polica osiguranje, pošaljite upit online za životno, auto kasko, imovine, putno, dopunsko zdravstveno osiguranje...// sva prava pridržana